onsdag 21 november 2012

Årets Julklapp



HUI Research har utsett en produkt till Årets Julklapp sedan 1988. Produkterna har genom åren varit stora som små, billiga som dyra, men Årets Julklapp har alltid givit upphov till diskussion.
December är handelns viktigaste försäljningsperiod och HUI Research utser i år Årets Julklapp för tjugofemte året i rad.
För att en produkt ska kunna bli utsedd till Årets Julklapp ska ett, eller flera, av följande kriterier uppfyllas:


  • Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse för året
  • Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i stort antal
  • Produkten ska representera den tid vi lever i 

Årets Julklapp 2012 är en symbol för den mobila och uppkopplade trenden, där utbudet av nya tjänster ökat stark och snabbt förändrar konsumenternas beteende. Vi har idag tillgång till musik, film, nyheter och annat direkt i telefonen, surfplattan, läsplattan, datorn eller mp3-spelaren. Vi kan konsumera allt detta på nya platser och på alla tider på dygnet.



Årets motivering
Detta förändrade köpbeteende i kombination med stor tidspress gör att konsumenterna vill utnyttja tiden effektivare. Hörlurarna är en förutsättning för att kunna använda den nya tekniken och gör att tiden i rörelse kan utnyttjas bättre. Årets Julklapp 2012 är hörlurarna. Hörlurarna uppfyller alla tre kriterier för Årets Julklapp.
Tycker alltid att det är kul att se vad årets Julklapp kommer att bli. Det har varit allt i från CD-spelaren till Den färdigpackade matkassen. och sen så har även spikmattan blivit årets julklapp ett år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar