torsdag 29 november 2012

Nu ska sanningen fram!!!



Vill härmed visa att jag bryr mig om Andreas Wistrand och lägger ut detta som han har lagt ut på sin blogg i april sprid gärna detta vidare. Om ni bryr er. 
”Jag har inte velat gå ut med dessa människornas namn tidigare men nu orkar jag inte längre hålla tyst.
Jag har under en längre tid haft problem med en kvinna som ringt och mailat arrangörer runt om i landet och sagt att hon är ”min fru” och att jag inte kan uppträda på spelningen för att jag ”sitter häktad”, ”varit med om en bilolycka och ligger på sjukhus”, ”för att jag har fått vinterkräksjukan”, mm… Arrangörerna har givetvis tagit det hela på allvar och ringt in ett annat band eller trubadur, så när jag dykt upp så har det skett en dubbelbokning och jag fått åka hem utan gig. Summan som dom kostat mig i avbokningar av spelningar och arbete för webmastern som hela tiden får rensa min gästbok på inlägg som är rent ”skitsnack” är över 40000 kr nu. Jag har gjort ca 15 anmälningar på ofredananden, trakasserier och olaga hot men allt läggs ner. Expressen har tagit upp detta vid 2 tillfällen under 2011 så ni kanske har läst lite om det där. 
Har hjälp!
Men det har visat sig att hon är inte ensam om att göra detta. Hon har hjälp av sin man som hon är gift med. Detta är ett par som bor i Trelleborg och heter David Lindblad Arvidsson och Cecilia Arvidsson. Dom använder sig av flera alias på Facebook men några namn dom använder sig av är (förutom sina egna), Lotta privat olsson, Rosa Anderberg m.fl. Har ni fått en förfrågan från en person som har en profilbild på naglar, änglarvingar eller liknande och jag nyligen blivit vän med denna personen så är det troligtvis dom. Dom addar alla som jag har på facebook och jag vet att dom under dessa alias skriver till vänner och bekanta till mig och förmedlar osanningar. Jag gör allt för att få bukt med detta men jag står maktlös. Dom har t.o.m. börjat ringa och skicka sms till min familj och närmsta vänner och flåsar i luren samtidigt som dom spelar en av mina låtar i bakgrunden. Detta är så jävla läskigt så jag har begärt ett kontaktförbud på dom båda två. Jag kan bevisa att det är dom som gör detta via IP-adresser och sms men ändå så går polisen inte vidare med det. Vad fan har jag för rättighet i samhället? Vid ett tillfälle erkände dom en avbokning när dom blev kallade till polisförhör 2010 och fick då betala mig då 5000 kr i skadestånd för utebliven inkomst men det fortsatte månaden efter i alla fall. David har även ringt sin granne, som är barndomsvän med min sambo och bett om hans lösenord till hans facebook för att kunna kontrollera min sambos facebook? Han fick givetvis inte några lösen men ”grannen” sa att David tog inte ett nej första gången utan fortsatte med olika förklaringar till varför han skulle ha det.
I veckan fick jag ett brev från åklagarmyndigheten i Kalmar att dom INTE tänker ge dom kontaktförbud pga ”dom aldrig tidigare fälts för liknande brott”. Det är så jävla sjukt!! Jag ringde upp chefsåklagaren Kerstin Eriksson och ifrågasatte beslutet men hon ville inte prata med mig om det, utan hänvisade till brevet. Hon sa oxå att beslutet grundade sig på vad Cecilia hade sagt i telefonförhöret  Vad väntade hon sig??? Ett erkännande!
Anledningen till att jag går ut med deras namn!

Det är väldigt viktigt för alla som läser detta att veta att jag aldrig haft något med paret att göra på annat sätt än att dom varit och lyssnat på Highlights när jag var med i bandet. Jag har aldrig haft ihop det med Cecilia, vilket jag vet Cecilia själv sagt till vissa personer, men det stämmer alltså inte. 
Det har pågått i över 2 år nu och jag har så mycket bevis mot dom utan att polis och myndigheten gör något för att skydda mig som person, jag har tydligen inga rättigheter. Jag har länge hållit deras namn hemligt för att skydda dom mot pinsamheter som kan uppstå i en liten stad som Trelleborg men jag orkar inte längre. Det är dags att berätta sanningen. Jag har sedan i höstas samarbetat med ett säkerhetsföretag som fått i uppgift att spåra mail och samtal och David har konfronterats framför kamera av dessa människor. Denna film kommer att visas senare i år. Mer info kommer…
Detta arbete jag lagt ner på dessa människor har bidragit till att jag orkade inte uppdatera min blogg eller bry mig om hemsidan överhuvudtaget sedan i höstas. Det tar all min energi att ställa i ordning allt dom förstör med arrangörer och bokare så jag har mer eller mindre gått rakt in i väggen… Dom dödar helt enkelt det som jag brinner för.. Musiken…”
Mvh Andreas

Detta brev skrev Andreas Wistrand på sin hemsida i april. Nu igår (onsdag). Så var han även med i programmet Stalker och berättade sin historia en gång till. Tycker faktiskt att detta är fruktansvärt taskigt gjort av detta par. Man undra vad de vill få ut av detta. Man kan ju undra om de någonsin kommer att sluta. Hoppas det får Andreas skull. Måste vara riktigt jobbigt att inte kunna känna sig fri och göra vad man vill och även gå runt och vara rädd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar