fredag 25 januari 2013

Vilken lattjo låt, kan du svara då..


Hej på er alla. Idag så är det äntligen fredag och snart helg :) Vilket är riktigt skönt. 
Hoppas att ni alla har det bra och ni får en bra kväll. 
Tänker bjuda er på några riktigt roliga och fräcka historier idag. Som att det är fredag. 
Om ni själv har några roliga historier så får ni gärna dela med er av dem. 
Kom även att länka till din blogg.



En blondin ropar till sin pojkvän:
-Var snäll och kom hit och hjälp mig. Jag har ett helfräckt pussel här men jag vet inte hur jag ska börja.
Pojkvännen frågar: 
-Vad ska det föreställa?
Blondinen svarar:
- Enligt bilden på kartongen ska det bli en tiger.
Pojkvännen bestämmer sig för att gå bort och hjälpa henne. Blondinen visar honom bitarna.
Han tittar på kartongen och vänder sig till sin flickvän och säger:
- För det första kan vi aldrig få ihop bitarna till en tiger, för det andra ta det lugnt, vi kan ta en fika och sen lägger vi tillbaka frost flingorna i paketet, Ok?. 



En tysk en rysk och en kines tävlade om vem som kunde vara längst inne hos en snopp ätande drake.
Först gick tysken in och efter 5 min kom han ut och skrek:
- Aaaaj, han bet av min snopp.
Sen var det ryskens tur och efter 5 min kom han ut och skrek:
- Aaaaj, han bet av min snopp.
Sen var det kinesens tur:
Efter 5 min kom draken ut och sa:
- Aaaj min tand.
Och sen kom kinesen ut och sa:
- King kang kong, snoppen är av betong...


Ibland så kan man höra en sång helt fel och sjunga låten fel i många år innan man upptäcker att man sjunger helt fel text. Har hittat en sida där folk har skickat in där det sjunger fel. Vissa texter är riktigt roligt. 
Sidan heter Felsjunget.se
Michelangelo (Men så svara då!)
Artist: Björn Skifs

Riktiga texten var:
Michelangelo, men så svara då
Kan du komma hit och ta med staflit
Och måla av min vän

Men jag sjöng:
Michelangelo, men så svara då
Kan du komma hit, du, ta nästa flit
Och måla av min vän

Övriga kommentarer:
Satt hemma i köket med min mamma och pratade om dåliga rim. Då klämde hon plötsligt till med, “Ja, men som i den låten Michelangeloa av Björn Skifs”. Liksom, det heter väl inte flit, utan flight”. Jag förstod ingenting tills hon började sjunga “Kan du komma hit, du, ta nästa flit!” Snacka om asgarv från min sida.

Ålder när felet upptäcktes: 
15 (min mamma är 42)

Namn: 
Sofia (min mamma heter Gith). 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar