fredag 14 december 2012

En riktigt favorit på julbordet....


Idag är det äntligen fredag, veckor och dagarna går riktigt fort. 
Nu är det inte alls långt kvar till julafton. 
Brukar ju på fredag bjuda på några roliga fräckisar. 
Men som att det snart är jul så tänker jag bjuda på en av mina julfavoriter som bara måste vara på julbordet. 
Nämnde ju lite i förra veckan om att det är en ny variant på en klassik röra. 
Kommer inte exakt hur denna kom till, men har för mig att det var när jag gick i skolan. Gick som sagt så gick jag Restaurang skola. Har gjort detta varje år och detta är mycket populärt.

Det jag har tänkt att skriva om är en tzatziki på rödbetor med fetaost. 
tycker faktiskt att detta är en riktigt god kombination. Det passar till exempel till julskinka, köttbullar och mycket annat som hör till bordet. Några av er kanske kör på en klassisk rödbetssallad men den passar mycket bättre till. Denna är inte så söt som en rödbetssallad kan vara. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar