fredag 11 januari 2013

Äntligen Fredag


Idag är det äntligen fredag, vilket är skönt sista dagen på veckan. 
Hoppas att ni har haft en riktigt bra vecka. Vet inte riktigt vad jag skall skriva idag. Händer bara massa tråkiga saker ute. Som skottlossning, rån och massa annat. Undrar lite av vad som kommer att hända med Sverige i framtiden. Om året börjar med skottlossningar och rån hur skall då detta året sluta. När man kolla in om det har hänt något roligt så är det bara detta som det står om i tidningarna. 
Men nog om allt detta tråkiga. Det är ju trots allt fredag idag och de tycker åtminstone jag att vi skall fira lite. 
Tycker att vi köra precis som varje fredag, med lite sköna fräckisar. Om ni har några roliga fräckisar så får ni  gärna maila dem till mig på tingeling2013@gmail.com.



Berra hade fått ont i snorren och skulle ringa till vårdcentralen och boka tid. 
Han blev förmanad av sin fru att inte använda några fula ord
 eftersom det var kvinnliga sköterskor som bokade tiderna.
Berra:
- Men vad ska jag säga då om jag inte får säga kuken, ballen, 
pitten eller nåt sånt?
Frun:
- Du kan väl säga att du har ont i armen, så kan du berätta för doktorn sen när du kommer dit.
Berra ringde för att boka tid och sköterskan frågade vad han hade för sjukdom.
Berra:
- Jag har problem med armen.
Sköterskan:
- Hur yttrar sig det då?
Berra:
- Det gör ont när jag pissar...



Bögen hade begravt sin döde kumpan och frågar prästen:
- Kan jag ta askan med hem?
Prästen:
- Visst. Men varför?
Bögen:
- Jag ska äta den.
Prästen:
- Vad sa du?
Bögen:
- Jo, jag vill känna honom i arslet en sista gång...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar