tisdag 15 januari 2013

Be Mig! Se Mig! Ge Mig!



Hej på er alla där ute :)
Tänkte att jag idag skall berätta om en riktigt bra grupp 
som är på gång med en ny skiva.

Det grymma bandet Elisa's kommer med ett nytt album om några veckor.
Bandet fick sitt stora genombrott av att vinna dansbandkampen 2010. 
Efter det har nog ingen lyckats missa dem. 
Det har spelat i både bingolotto, 
varit med på allsång på skansen och massa andra program. 
Det är bara i melodifestivalen det inte har varit med i.
 Men får hoppas att de kommer med någon gång.

De sjunger låtar som För det här är bara början, Varenda veranda, 
Ikväll tar vi chansen och Linjen i min hand.


Här är deras nya skivomslag. Tycker att det är riktigt fint omslag. 
Skivan har fått det fina namnet Be Mig! Se Mig! Ge Mig! 
Som även kommer att bli deras första singel från skivan
 som faktiskt släpps imorgon (onsdag)
 Hoppas och tror att detta blir en riktigt bra skiva. 
Känns som att det kommer att bli en kanon skiva. 
Det har tidigare gett ut två skivor. 
Det har varit kanon bra. 
Elisa själv har tydligen varit med och skrivit lite låtar till skivan.
 Vilket är riktigt roligt för henne.
Elisa är som en ny Sanna Nielsen lite faktiskt.
Dels att hon har en riktigt bra röst och sen att hon är riktigt duktig på det hon gör.

Här är alla låtar som är med:

Be mig! Se mig! Ge mig!
Take Me Home Country Road
Sanna mina ord
När jag ser mig tillbaks
Det ska gudarna veta
Fångad av en blick från dig
Varje litet andetag
Morfars grammofon
Den känslan
Om du vill
Den som gick i dina kläder
Diamonds Are A Girls Best Friend
Lever min dröm

Skall försöka att göra en riktigt recension på hela skivan sen när den är släppt. 
Men om kollar över låtarna nu så är det "Diamonds Are A Girls Best Friend". 
Det är ju faktiskt en Marilyn Monroe låt. 

Nu är det bara att vänta med spänning tills skivan kommer i slutet av januari.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar