torsdag 17 januari 2013

Livet är inte rättvist....




Vad ska jag skriva
för att du ska bli berörd
Och hur högt ska jag skrika
varje gång jag vill bli hörd.

Så inleder flickans syster som blev våldtagen natten mellan lördagen och söndagen av 5 killar sitt blogg inlägg.

En tjej på Facebook hade delat detta blogg inlägg och var tvungen att gå in och titta. 
När jag började att läsa det så blev jag så himla berörd. Så jag är bara tvungen att dela med mig av mina tankar.


Det finns många, många som har delat inlägget på facebook.

Och jag vill bara säga till bloggerskan och hennes syster att för varje elak, grym och medvetet sårande kommentar ni får på flashback, på bloggar eller bara från folk som borde veta bättre, så vill jag bara säga att för VARJE SÅDAN KOMMENTAR; varendaste en, så är vi hundra, kanske tusen som står på din systers sida.


Bokstavligt talat.

På riktigt.
Helt bergsäkert.

För VARJE elakhet du hör så är vi minst HUNDRA som förbehållslöst står på din och din systers sida. Det finns inget – INGET – som ändrar på det.

Kom ihåg det: 100 på varendaste elakhet.
Kanske 1000.
Hela tiden, dag ut och dag in. Orubbligt.

Jag vill bara att du, din syster och alla andra som utsätts för våldtäkt eller övergrepp ska veta detta. Vi är tyvärr tystare men vi finns där. Och vi är fler. Vi är som en varm, tyst massa som verkligen, på riktigt och helt förbehållslöst menar att det spelar ingen roll om man är full, ensam, ute eller WHATEVER. För det är fel att våldta och förgripa sig på någon. Så mycket i världen är nyanser men inte detta.

Vi är många som vet det och tror det.

Vi finns.
Hela tiden. Överallt.

Vi bara syns och hörs inte så mycket som vi borde göra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar