onsdag 16 januari 2013

Precis där du hör hemma


I dag så är det onsdag och mitten av veckan. 
Hoppas att ni alla har det bra där ute.
Igår så hände det väldigt mycket runt omkring. 
Först så var det tåget som körde i ett hus i Stockholm.
Sen var det en riktigt stor krock i Skåne
Det var ett hundra tal bilar och lastbilar inblandade.
De skadades 46 personer var av en person dog, riktigt tragiskt. 
Så idag så tänker vi på alla som vara med i denna fruktansvärda krock.


Det måste har varit fruktansvärt för alla inblandade.
Tydligen så var det dimma och halt på olycksplatsen.


Men över till något helt annat. 
Är ju som sagt onsdag och det är idag som brukar presentera en låt som betyder lite extra för mig. 
Kommer även göra det i dag också.
Idag så kommer det att bli en riktig bra låt med en allvarliga text.



Denna låten är riktigt bra tycker jag. Fastna för låten direkt när jag hörde den första gången.
 Inte bara att det är Jessica Andersson utan att låten har ett riktigt bra budskap bakom sig.
Låten handlar om Jessicas uppväxt med en alkoliserad mamma.

Tänk att vi fick följas åt på vägen
tänka att vi fick gå åt samma håll
sångerna som bor i dig kan skifta i blått
en tår en kind en sommarvind du vet att jag förstått 
du är min natt du är min dag
för jag är du och du är jag
det finns en famn precis där du hör hemma
hur ska det gå, hur ska det bli
var inte rädd jag håller i
det finns en famn precis där du hör hemma


  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar